tisdag 2 september 2008

Välkomstceremoni med mera!

Jag och Sofia på välkomstceremoni!
Malla hos frissan!
Jag utanför där vi bor
Vår egna buss
Jag bloggar!

Ännu en dag är snart till ända och innan läggdags så ska jag såklart blogga lite! Dagen har bestått av en tidig uppgång, frukost, träning, mera klädprovning och byten, lunch, sjukgymnastbehandling, fika, välkomstceremoni, ett besök hos frissan, napratpatbehandling, middag, ytterligare klädbyten, möte och nu sitter jag här... För att berätta lite mera i detalj så hade vi vårt andra goalballpass sedan ankomst. Då jag körde ett hårt styrkepass i gymmet igår, så kändes kroppen lite sliten... Trots detta tyckte våra coacher att de såg bättre ut än förra gången, så det är ju positivt och bättre kan det ju bara bli, när vi är toppade och klara för match! Jag har ju haft lite problem med nacken också och har haft det sedan jag blev förkyld under yran och stod på en massa konserter. Dessutom så är sängen och främst kudden hemska! Jag som alltid brukar ha så lätt för att somna, har legat och vridit och vänt mig alla tre nätter hittills... Som tur var finns det IKEA här, så förhoppningsvis blir det en ny kudde imorgon! Vissa av folket i truppen har till och med varit och köpt bäddmadrasser. Man kan väl säga att det är det enda som är dåligt här, men det blir det ändring på! Ja, så det var alltså därför jag har fått både sjukgymnast- och napratpatbehandling idag! Sjukgymnasten gick mer på mjukdelarna - musklerna och alla mina triggerpunkter i nacken medan naprapaten fokuserade på hårddelarana - kotorna och sånt. Han frågade om jag tyckte det var obehagligt med manipulation, men jag sa att det var lugnt... Shi fick jag, strax därefter knäcktes hela nacken, men det kändes som en "befrielse" direkt. Som om något lättade. Jag har ju förstås fortfarande ont, men med lite stretch och ytterligare behandling är jag nog i topptrim till på söndag! Sen har vi varit på välkomstceremoni också. Ordnad enbart för svenska truppen med hissning av flaggan, nationalsången, körsång, gruppfotografering och mingel! Ja, det var väl i stort sett allt för idag. Hoppas alla har det bra därhemma i det kommande höstmörkret... Här är det förresten soligt, klarblå himmel och ca 3o grader!
Vill också passa på att gratulera min kära barndomsvän
Anna-Lena på hennes 24-årsdag!

Inga kommentarer: