onsdag 3 september 2008

Klassificering

Dagen borjade med ett 65 minuters intervallkonditionspass efter frukost saklart och det gick mycket bra! Efter det tog nagra av oss ett svalkande dopp i poolen och simmade nagra langder som nedvarvning. Efter dusch och lunch, sa var det dags for klassificering. Ja, nu kanske ni undrar vad det innebar... Det ar namligen sa att alla som deltar t.ex. i ett paralympics, som inte redan nyligen blivit klassificerad maste klassas. Senast jag klassificerades var pa Paralympicskvalet i Quebeck, Kanada 2003 (da vi tyvarr inte kvalificerade oss till Aten), sa nu var det dags igen. Vid en klassificering bedoms alltsa ens funktionsnedsattning och da det ar en licensgrans i goalball pa max 10 % syn, sa galler det att inte se battre an det for da far man inte delta... Jag tankte att det var lugnt eftersom jag ar klassad som B3:a forut, alltsa en synskarpa pa mellan 5-10 % och jag ligger pa runt 8 %, men nar man val satt dar sa var det anda lite nervost... Fast det gick bra, eller vad man ska saga! =) Jag blev ater klassad B3. For alla som inte vet och undrar sa har jag en synsjukdom som heter Starguarts, vilket ar en nathinnesjukdom pa gula flacken, som tar bort delar av mitt centrala seende. Jag har bl.a. valdigt svart att lasa, se pa tv/bio (maste sitta nara) och kanna igen folk pa stan... Sa alla som jag inte hejar pa, ta inte illa upp, jag ar ingen diva! =) Utan kom fram och heja istallet, annars blir jag sa nyfiken om nagon hejar och jag intekanner igen rosten...

Jaja, ater till dagen. Efter klassificeringen var jag ratt slut och hade fatt huvudvark. Det var ratt anstrangande for ogonen och gora syntesterna... Sa da gick jag och la mig i sangen och hade lite mental traning och lyssnade pa en avslappningsskiva som vi fatt av var mentala tranare. Tva av vara ledare var forresten pa IKEA idag och kopte nya kuddar (gosa vadd), sa jag ser fram emot en god natts somn! Utover detta sa har vi som vanligt atit en massa och haft vart dagliga mote. Nu ska vi nog hem och ha lite filmkvall, det blir mysigt och imorgon har vi lite sovmorgon, atminstone till kl. 8! Idag var forsta dagen som det har varit lite mulet, men det ar fortfarande varmt och skont!

Inga kommentarer: