lördag 30 augusti 2008

Framme i Peking!

Jag och Malla pa flyget, trott...
China postlastbilen som kom med vart bagage
Funktionarerna som bar vart bagage
Handbagaget
Efter en snabb och smidig flygresa är vi nu framme i OS-byn i Peking! Vi flög igår kväll kl. 22:30 svensk tid och landade här ca kl. 13 lokal tid. Det är ju sex timmars tidsskillnad, så klockan är alltså 22:45 här nu... Jag sov så gott som hela resan förutom när det serverades mat! Det känns så roligt och spännande att äntligen vara här, men ändå lite konstigt. Det är jättestort här i byn och det känns litegrann som en "sagovärld". Svårt att förklara, men allt här är så nytt, fräscht och organiserat. Det är funktionärer överallt och inte ett enda skräp på gatorna. Vi åt middag för första gången i den stora matsalen idag och där finns det allt möjligt att välja mellan. Hur ska det gå, jag som har sån beslutsångest... Där fanns allt från asiatisk, medelhavs- och internationell mat till Mc'donald's. Dessutom finns mängder av frukt, grönsaker, bröd, ostar, smoothies, glass och olika desserter m.m. När vi väl kom till rummen så stod våra väskor där med alla kläder och skor m.m. som vi har fått. Så vi började genast prova! Eftersom det var snart ett år sedan vi provade dem sist och bestämde storlekar, så resulterade det i en hel del byten... Man har ju som blivit mindre på de flesta ställen, men större i muskelmassa på andra efter all denna träning! Hade egentligen tänkt att lägga upp några bilder nu också, men tyvärr så glömde jag USB-sladden till kameran hemma... Självklart finns det andra i Sverigetruppen som har, så jag får låna av någon nästa gång jag bloggar, så får ni se! Nä, nu är det läggdags. Imorgon har vi ett goalballträningspas och sen ska vi "göra byn" och bekanta oss lite!

Inga kommentarer: